28 maggio 1980, cade Walter Tobagi

Oggi è il 40esimo anniversario dell’omicidio di Walter Tobagi, giornalista del Corriere della Sera. Lo uccisero a Milano in un mattino di pioggia, sotto casa, in una traversa di via Solari, dove ho abitato per tanti anni, i membri della Brigata XXVIII marzo, un gruppo di terroristi di sinistra.

Sono trenta i giornalisti uccisi negli ultimi decenni nell’esercizio del loro lavoro. Trenta operatori dell’informazione, accomunati dalla passione per il giornalismo inteso come impegno civile.

Le loro storie ora sono raccolte in un sito web realizzato dall’associazione Ossigeno per l’informazione. Utile per non dimenticare.

www.giornalistiuccisi.it

———-

May 28, 1980, Walter Tobagi falls

Today is the 40th anniversary of the murder of Walter Tobagi, a journalist for the Corriere della Sera. The members of the Brigade XXVIII March, a group of left-wing terrorists, killed him in Milan on a rainy morning, under the house on a side street of Via Solari, where I lived for many years.

Thirty journalists have been killed in the last few decades in the exercise of their work. Thirty information workers, united by a passion for journalism, understood as a civil commitment.

Their stories are now collected on a website created by the Ossigeno association for information. Useful not to forget.

www.giornalistiuccisi.it

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *